FANDOM

Dwm 2013-09-16 19-23-13-47

Кореспондент: Ще питання: "Чи плануєте ви влаштовувати зустрічі виїжджаючи разом на природу на шашлички з фанатами Survarium?" Фан-зустрічі такі собі.

Олег Яворський: Я думаю, що це прекрасна ідея. Ми взагалі-то завжди старалися підтримувати тісний зв'язок із гравцями, по мірі того як у нас виходить, по мірі можливості. Можу сказати, що уже цієї осені заплановано як мінімум дві рольові страйкбольні гри по тематиці Survarium. Про них ви можете дізнатися, почитати на форумі нашої гри на сайті Survarium.com. Там буде в принципі відігрування гри Survarium в реалі. Ми зараз обговорюємо сюжетні якісь речі. Можна буде приєднатися до того чи іншого угрупування, будуть вітатися антуражні костюми. Тобто, буде максимальне заглиблення у світ гри і ми плануємо також самі, як розробники прийняти участь у грі. Там буде і вогник, і війни, і спілкування. Так, що реєструйтесь, приїжджайте, поспілкуємося, повоюємо.

Кореспондент: Ви самі плануєте там побігати?

Олег Яворський: Так, в тому числі також планую.

Кореспондент: І третє питання: "Як ви ставитеся до своєрідної допомоги фанатів, фан-акцій, конкурсів? Спасибі, хорошого дня."

Олег Яворський: До допомоги фанів і їхній активній участі в спільноті, в спілкуванні і так далі, вкрай позитивно ставимося, тому що це дозволяє з цікавістю жити спільноті гри і це додає нам якогось вогнику - ми бачимо, що люди зацікавлені. І це дійсно помагає і ми по-всякому вітаємо і всіх активних гравців, хто бере участь у всіляких конкурсах - малює, пише музику, ділиться ідеями, пропозиціями ми їх також стараємося винагородити. Наприклад, пропонуємо їм доступ до гри на ранній стадії - даємо інвайти.

Кореспондент: Питання від Дмитра: "Добридень, Олег. Чи є у вашій кар'єрі моменти, які ви згадуєте дотепер і гордитеся ними?" Ви з чого починали? Цікаво.

Олег Яворський: Починав я як перекладач в компанії GSC, прийшов з інституту, по-моєму ще не закінчивши на п'ятому курсі. Тоді виходила гра "Козаки". Так все було чудово, понеслось, поїхало. Загалом, за грою інколи і заняття доводилося пропускати і так далі. Ігри були завжди, я з дитинства в них грав. Займатися іграми це і творчість і гроші можна отримувати. Найкраща робота на світі. Моменти, які я дійсно доставили таку гордість і радість звичайно ж були. Організовані великі прес-тури і покази гри по S.T.A.L.K.E.R., коли ми... порядку семидесяти чи восьмидесяти журналістів із Європи я пам'ятаю, із всього світу приїхали сюди і ми їх возили в Чорнобиль. Тут, потім виводили радіацію, показували гру. Я пам'ятаю ще S.T.A.L.K.E.R.-фест у 2009 році, коли на майдані тут в Києві в центрі міста була така неймовірна кількість людей, які прийшли і гру подивитися нову, пограти, подивитися шоу, концерт. Було звісно незабутнє відчуття.

Кореспондент: Так, дивимося далі. "Добридень. Чи має ваша компанія думки про те, щоб після виходу Survarium зайнятися якимось сингловим проектом або навіть викупити права на S.T.A.L.K.E.R.?"

Олег Яворський: Я навіть зрозумів натяк на який сингловий проект, який би хотілося. Думки є, але звичайно ж це все поки питання далекої перспективи, тому що поки все зосереджено на поточному проекті.

Кореспондент: Чи застосовує Vostok Games каутсорсінг і в яких випадках?

Олег Яворський: Чесно кажучи небагато, тому що ми обираємо розробку внутрішню, всередині власної студії. Так легше, швидше, надійніше. Що стосується каутсорінгу, то інколи ми використовуємо це стосується якихось рекламних матеріалів, художніх матеріалів, скетчів, арт. Поки що ось такі речі.

Кореспондент: SkyKill: "Добридень. Я б хотів дізнатися про турніри чи будуть вони, які будуть, що буде вимагатися для участі і які будуть призи?"

Олег Яворський: Ми розглядаємо турнірний модуль, як одну із складових гри Survarium і також хочемо достатньо великий акцент зробити на кіберспорті, на турнірах. Тобто для участі потрібно бути зареєстрованим у грі, напевно будуть турніри серед кланів, тобто можливості будуть різні. Призи які будуть поки говорити рано. Те що буде можливість грати в турнірах і боротися за рейтинги - це точно.

Кореспондент: Іван: "Чи буде українська версія офіційного сайту гри. Я впевнений, що не важко знайти достатньо відповідальну людину серед фанатів, яка буде повністю підтримувати українську локалізацію?"

Олег Яворський: Українська версія гри, наприклад, що стосується S.T.A.L.K.E.R. ми традиційно робили. Це більше питання престижу, ніж якихось комерційних речей, тому що... Survarium ми також плануємо локалізувати на українську мову. Вже навіть є певні думки і перші проби по сайту, по перекладу його. Ми поки чекаємо, коли спільнота україномовних гравців у нас буде більше. Вконтактах створена відповідна група, приєднуйтесь туди, голосуйте і буде достатньо голосів ми одразу ж зробимо українську підтримку.

Кореспондент: Далі питання від Олега: "Чому немає активності на сайті? Ви будете заохочувати людей на офіційні сайти, форуми чи вам до вподоби більше соціальні мережі? Чому Вконтактах більше конкурсів, ніж оф. сайті?"

Олег Яворський: Я думаю, що не зовсім коректна інформація на рахунок, того, що на сайті немає активності. Там все добре. Сайт росте і людей стає все більше. Інша справа, що соціальні мережі краще пристосовані для спілкування, тим що можна поділитися якимись фотографіями, мінятися файлами, картинками і так далі, запросити друзів. Тобто ми стараємося однаково розвивати добре і підтримку в соціальних мережах і звичайно ж офіційний сайт. Тому що в кінцевому випадку це основне джерело інформації про гру. Там ми надіємося зосередити більшу частину гравців саме на сайті.

Кореспондент: Цікаве питання від Дениса: "Ви створюєте зброю у грі відштовхуючись виключно від даних отриманих в мережі інтернет чи консультуєтесь із спеціалістами по зброї? Самі стріляєте?"

Олег Яворський: Самі стріляємо. У нас є в команді люди, які захоплюються зброєю достатньо серйозно і регулярно виїжджають на полігон. На столі у них гільзи там стоять. Ось, тобто такі люди є можна сказати, що підходимо із розумом до цього питання. І постараємося зробити так, щоб зброя була максимально реалістична.

Кореспондент: А ви особисто на полігон їздите?

Олег Яворський: Я більше страйкбол. Ось, при можливості також не відмовлюсь звичайно постріляти. Звуки ми записували також на полігон виїжджали для зброї. Тому все буде максимально наближено.

Кореспондент: А світ, який ви створюєте, я так розумію ви виїжджали на якусь місцевість, фотографувалися із ним, знімали. Це звідки?

Олег Яворський: Взагалі локації беруться різні, тобто, якщо S.T.A.L.K.E.R. це було лише Чорнобильська зона відчуження, то в Survarium ми пішли трохи ширше, тому що конфлікт глобальний. І тут поки що ми робимо звичайно ж пострадянський простір, в основному України. Тобто є локації з Чорнобиля, є недавно їздили фотографували Тараканівський форт, є такий. Це одна із майбутніх локацій. Ось зараз я розповів секрет. Ще про це не говорили. Також, також... Ось Рудня це локація, яка зроблена на основі Чорнобильських місць, можна знайти відповідні фотографії, є такі місця. Тобто ми завжди стараємося робити максимально наближеним до того, що можна побачити, але звичайно додаючи суттєву долю фантазії. Тому що це все у нас в запущенні, заросле, зруйноване, щоб показати атмосферу.

Кореспондент: Ну що ж, час конференції підходить до кінця. Я вас попрошу сказати завершальне слово для шанувальників вашої гри, для наших читачів, можливо є щось додати.

Олег Яворський: Мені залишається тільки подякувати всім гравцям, читачам за таку активну участь в конференції. Було дійсно багато запитань. Спасибі за те що підтримуєте, чекаєте гру. Ми постараємося не підвести.

Кореспондент: Спасибі.

Олег Яворський: І вам.

ПосиланняРедагувати