FANDOM

Dwm 2013-08-06 17-21-01-83

Кореспондент: Добрий день, дорогі друзі. Сьогодні в гостях у "Комсомольської правди" Олег Яворський представник компанії "Word Games". Правильно?

Олег Яворський: Vostok Games.

Кореспондент: Vostok Games. Вибачте, сайт "ліг". Тому ніде навіть прочитати. Сьогодні мова у нас піде про нову гру Survarium. Заздалегідь прошу вибачення в тих, хто нас слухає, дивиться, якщо я раптом неправильно назву якісь комп'ютерні терміни. Тому що згадуючи минулий досвід - трохи сварили мене за це. Ну що ж поїхали.

Олег Яворський: Нічого страшного - поправимо. Всім привіт.

Кореспондент: Данило (Фан-сайт), ваш фан-сайт, пише нам: "Доброго дня, і все ж таки ось питання - чому Сергій Григорович відмовився продовжувати проект S.T.A.L.K.E.R. 2?" Було багато питань, давайте уже відповімо якось.

Олег Яворський: Насправді тема неодноразово обговорювалася і на сьогоднішній день якоїсь іншої версії чи відповіді у мене немає. Це було особисте рішення Сергія і саме так це об'явив він команді. Якихось інших подробиць "чому?" і "що трапилося?" я не знаю. Я думаю, що у свій час, можливо, Сергій сам, коли він буде готовий він дасть на це відповідь. Так що давайте дочекаємося.

Кореспондент: Тобто проект S.T.A.L.K.E.R. 2 взагалі зараз повністю закритий, навіть інша компанія ним не займається? Правильно я розумію?

Олег Яворський: Проект S.T.A.L.K.E.R. 2 знаходиться в стадії заморозки. Тобто він заморожений, припинена розробка. Права на нього, наскільки мені відомо на цей день, у Сергія Григоровича - власника компанії. Ну, в загальному все. Поки що анабіоз.

Кореспондент: Зрозуміло. Також було багато питань чим Survarium буде відрізнятися від Сталкера. Розкажіть більш детально, що це за гра.

Олег Яворський: Survarium це онлайн шутер, frie2play MMO. Звичайно, буде багато відмінностей від Сталкера. По-перше, це чисто мультиплеєрна гра, це сесійні бої. В будь-якому випадку, поки-що всі наші зусилля зосереджені на PVP режимі, в подальшому заплановано інші такі, як вільний режим (frie-play) і кооперативне проходження місій. Ми як команда, яка працювала над S.T.A.L.K.E.R., звичайно ж живемо цим світом, ідеями. Survarium нам довелося починати все з нуля, але тим не менш досить багато елементів будуть впізнаваними або подібні на ті, що гравці бачили в Сталкері. Наприклад, угрупування, аномалії, артефакти, будуть якісь аномальні явища - шторм буде називатися. Тобто, буде достатньо багато схожого в новій грі з тим, що гравці бачили в Сталкері. Перш за все це атмосфера. Тому що її ми намагаємося створювати так як відчуваємо, по образу і подобі того, що можна було бачити в S.T.A.L.K.E.R. Це пострадянський простір, це світ постапокаліпсису. Єдине, що сюжетно у нашому випадку зараз це інша катастрофа, це глобальна катастрофа пов'язана із екологією. І надалі ми хочемо донести так би мовити попередження, зробити гру-попередження про те, що людина на даний час продовжує згубно використовувати природні ресурси планети. Ми бачимо безліч екологічних лих, катаклізмів, які сьогодні відбуваються. І нами спостерігається те, що цьому всьому є причина, а саме вплив людини. І тут потрібно просто задуматися глобально про те, що відбувається і спробувати зберегти світ. Інакше буде те, що буде Survarium, а саме кінець цивілізації, людство масово гине, одиниці, що врятувалися намагаються виживати, об'єднуватися і шукати якісь ресурси для виживання, зручні місця, безпека і так далі. Тобто гра буде якраз про це і якраз сюжетний елемент в Survarium, не дивлячись на те, що це онлайн-гра, він також буде присутнім і тут ми хочемо зробити, як в Сталкері, сильний сюжетний елемент. І напевно цим Survarium також буде відрізнятися від інших онлайн-ігор подібного типу, які є на ринку.

Кореспондент: Ще запитання від Данила: "Як фан-сайт Survarium ми хочемо запитати - чи буде графіка і інші елементи поліпшені в Survarium, а також чи буде там "компані" (скоріш за все мається на увазі сюжетне проходження гри)?"

Олег Яворський: Технічно гра удосконалюється. Ми вдосконалюємо рушій, Survarium створюється на новій технології. Ми назвали її Vostok Engine - це мережевий рушій із новим графічним рендером. Це повністю нова технологія і звичайно ж ми будемо старатися, щоб вона відповідала всіх останнім тенденціям, технологіям, які сьогодні існують. Тобто ми завжди старалися щоб наші ігри були високотехнологічними. Survarium в цьому сенсі буде таким точно. "Компанія" я так розумію мається на увазі сюжетна компанія, вона буде не дивлячись на те, що це мультиплеєрна гра.

Кореспондент: І останнє питання від Данила - чи є можливість у Vostok Games продовжувати ігри S.T.A.L.K.E.R.?

Олег Яворський: Продовжувати ігри S.T.A.L.K.E.R. не маючи прав на бренд "S.T.A.L.K.E.R." - ні. Хто буде в майбутньому я поки, що не знаю. Всі наші зусилля зосереджені на розробці Survarium і над успішним запуском цієї гри. Як піде в подальшому... я не екстрасенс, мені складно сказати. Хочеться вірити, що у нас буде можливість або шанс продовжити коли-небудь розробку S.T.A.L.K.E.R. Ну, поки говорити про це не доводиться.

Кореспондент: Наступне питання задає у нас Анатолій Рекетянський - наскільки ви впевнені у популярності вашого проекту, чи захлине він так само світ геймерів постапокаліпсису, як колись культова гра S.T.A.L.K.E.R.?

Олег Яворський: Ну, що слід сказати... В принципі розробка ігор це творчість і тут завжди повинна бути присутня віра в успіх. Але ми можемо тільки надіятися лише на те, що дійсно гравцям сподобається. Тобто, ми стараємося зробити максимально якісний і цікавий за нашою думкою проект, новий, незвичний, не те, що є на сьогоднішній день серед подібних ігор. Тому, ми робимо усе можливе, щоб гра відбулася - як гра, як проект і надіємося вона сподобається гравцям.

Кореспондент: Також цікаве питання. Які бренди для фанатів Survarium Ви думаєте випустити і їх приблизна вартість?

Олег Яворський: Не зовсім зрозуміло, що означає "бренди для Survarium" звичайно...

Кореспондент: Я так розумію - це якась сувенірна продукція. Так як це було зі S.T.A.L.K.E.R. Планується чи щось в такому плані?

Олег Яворський: На рахунок сувенірної продукції, я думаю, поки що питання передчасне. Хотілося б спочатку зробити цікаву і якісну гру. І якщо вона буде затребувана і буде дійсно велика підтримка гравців і їх буде багато, я думаю тоді буде мати сенс задуматися можливо про якусь відповідну продукцію. Є в даний момент обговорювана ідея про створення, наприклад, книжкової серії - так як це було в S.T.A.L.K.E.R.і, якщо ви пам'ятаєте була достатньо... не достатньо, а дуже успішна книжкова серія. Ми зараз уже проводимо літературний конкурс по світу Survarium. Отримуємо розповіді - конкурс все ще продовжується, ті хто хоче, може перш за все взяти участь, зайти на сайт почитати умови, що і як. І, я надіюся у нас вийде створити для початку літературну серію. Поки ми про це роздумуємо, практичних дій поки що не було, але ми в стадії планування.

Кореспондент: Так, іще одне питання від Анатолія. Чи буде відкритий бета-тест?

Олег Яворський: Відкритий бета-тест звичайно ж буде. В даний момент проходить тестування в закритому режимі. Гра знаходиться на стадії альфа-версії. Тобто, це все ще достатньо сирий продукт, багато ще треба зробити, внести, додати у гру. Тобто на кінець цього року ми плануємо випуск гри на стадії відкритої бета-версії. Тобто, на цьому етапі ми розраховуємо, що гравці за своїм бажанням зможуть вільно зайти, зареєструватися на сайті, завантажити гру і почати грати. До цього моменту, можливо, ми проведемо закритий бета-тест. Це уже більш масове, ніж зараз тестування, де є ще не закінчена, але більш довершена гра, де всі основні, необхідні для ігрового процесу елементи і на цьому етапі уже можна тестувати гру більш масово. Поки що ми повинні обмежувати число тих хто грає, тому що є певні технічні задачі, які потрібно вирішити перш, ніж ми зможемо технічно допустити більш масово туди гравців.

Кореспондент: Чи є якісь обмеження по віку. Я знаю є деякі ігри які від 18+, припустимо. На яку вікову категорію розраховуєте ви?

Олег Яворський: Чесно кажучи сюжет гри доволі серйозний і тематика вибрана серйозна, піднімаються дорослі питання. Я думаю, що вона буде не зовсім для дітей, звичайно. Що стосується формально отримання якогось рейтингу, наприклад, так як це відбувається у Європі. Тут ще це не зроблено. Я думаю, мабуть, це буде як мінімум 16+ гра. Як буде в реальному ми зможемо сказати, коли дійсно отримаємо цю рейтингову оцінку.

Кореспондент: Спасибі. Наступне питання: "Добрий день, чи згодні ви із побутуючою в мережі думкою, що команда, яка працювала із S.T.A.L.K.E.R. 2 просто не потягнула цей проект і по суті зроблено нічого не було. Виявляється такі чутки ходять в інтернеті.

Олег Яворський: Інтернет наповнюється все можливими чутками. Мені здається, що тут трохи перебільшено думку про команду, що команда горіла проектом і ми надалі вболіваємо за цей проект, але зараз, якби... мабуть, ті амбіції нереалізовані в S.T.A.L.K.E.R. зараз беруть верх над нами в Survarium. Що ми хочемо реалізуватися і реалізувати ті задуми, і інше, що було у S.T.A.L.K.E.R. 2 і дещо з цього з'явиться в Survarium. Тобто я не думаю, що причина була в неспроможності команди. Можливо, дійсно відчувалося нестача кадрів, ми навіть заявляли про це в інтернеті в свій час. Просто потрібно було більше часу на роботу, але я не думаю, що причина якраз в тому, що команда не розуміє, що вона робить чи не уміє або не "потягнула". Ні.

Кореспондент: Stalker пише на далі: "Добрий день, можливо моє питання трохи не по темі і вважатимете його не коректним, але хотілося б дізнатися ваше відношення до інших ігрових компаній в Україні. Чи допомагаєте ви один одному під час створення ігор і чи консультуєтесь? Чи кожен кожен працює сам по собі?

Олег Яворський: Стосовні інших компаній в Україні - ми звичайно ж контактуємо і знаємо один одного, спілкуємося, дружимо, періодично зустрічаємося, як декілька місяців назад був захід Kiev Games Night, наприклад, - це вже другий захід де приходили якраз люди із різних студій, спілкувалися, можна було просто прийти задати питання. Тобто, такий досвід є. Що стосується практичної якоїсь допомоги один одному, то це не реально. По-перше, тому що кожен працює над своїм проектом, над різними проектами, по-друге, всі настільки зайняті і у всіх настільки не вистачає вільних рук для того щоб якось ще один із одним взаємодіяти, що просто про це говорити не доводиться. Тому поки що, ми обмежуємося дружніми зустрічами на заходах, на виставках і обмінюємося досвідом - думаю, цього достатньо.

Кореспондент: А яка команда зараз працює над Survarium, скільки людей задіяно?

Олег Яворський: Зараз у команді приблизно 40 людей. Команда помалу росте - ми запрошуємо людей по мірі необхідності. В принципі сказати, що всі необхідні скажемо так задачі, які стоять зараз на проекті у нас закриті. Періодично виникають, з'являються нові вакансії, ви можете їх знайти на сайті Vostok Games. Хто може хоче спробувати себе в індустрії або ж подати скажімо так резюме на роботу - ви можете відслідковувати вакансії і будемо раді звичайно ж зустрічі із новими спеціалістами.

Кореспондент: Ще питання від Stalkerа: "Чи будуть такі ж політичні і ідеологічні теми у вашій новій грі" А... Ну, також. "Хотілося б щоб не було".

Олег Яворський: Політичні теми у грі ми ніколи не піднімали і цим напевно і ігри хороші, що вони максимально аполітичні. Інша справа, що якісь соціальні речі і гострі проблеми ми стараємося завжди вводити і якимось чином їх показувати через гру. Тобто в даному випадку це все ж таки екологічний підтекст, це й суспільна мораль, це і цінності, які сьогодні є в суспільстві. Мені здається, що будь-яка людина не повинна стояти осторонь. І таким чином, тобто, через гру ми намагаємося донести в тому числі не тільки розваги, але і якісь, можливо корисні думки, які надіюсь виникнуть в головах гравців, коли вони побачать весь сюжетний жах (сміється), який відбувається у нашій грі. Це може заставить задуматись.

ПосиланняРедагувати